torsdag den 14. marts 2013

Lysestager

 
 
Forfatter: Heidi
 
Min veninde med bloggen www.tilverdensendeogtilbageigen.blogspot.dk og jeg havde kreadag forleden hvor vi lavede kuglelysestager inspireret af Ferm Livings. ;)
Hendes var helt i rå træ. Min blev gul, hvid og rå træ. Var lige lidt rest maling vi havde stående fra andre projekter. Jeg lavede min med kun 3 kugler til lys og så en ekstra med kun en enkelt kugle.
Da min svigermor så dem ønskede hun sig en i fødselsdags gave. Den skulle dog være i blålige farver. Så jeg måtte ud og handle ind til en mere. I fantastiske Søstrene Grene havde de akryl maling til 10 kr for en tube i mange forskellige farver. Akryl maling duer også på træ så synes det var et godt og billigt køb istedet for at gå til en farvehandler og give 39 kr for en farveprøve. Man bruger jo virkelig ikke ret meget maling til sådan en lysestage. :)
 
Det første billede var min handy mands værk. To kosteskafter sat fast til vores spisebord med en snor imellem. Det var nemlig en del nemmere at male kuglerne når de hang på en snor. ;)
 
 
 

 




7 kommentarer:

  1. Den blev da super fin den til svigermor, selvom den gul/ hvide er min favorit;)

    SvarSlet
  2. Altså jeg fik næsten lyst tilst male min om. Synes faktisk ret godt om de blålige farver på svigermors stage. ;0)

    SvarSlet
  3. hvor fint. Hvilke trækugler har du brugt og hvad har du imellem? (snoren?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa, Tak. :) kuglerne er fra Panduro. Tror kun der er de 4 størrelser at vælge imellem. De store har min mand dog boret hul i til lysindfatningen og skåret flad i bunden så de kan stå. Snoren er lædersnor også fra Panduro. Har dog lige set at i Søstrene Grene kan man lige nu købe den næst største og den næste mindste kugle til kun 10 kr for en pose. Det er vidst billigere end hos Panduro. :o)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Vil du evt lave en på bestilling ;)

    SvarSlet
  6. Vil du evt lave en på bestilling ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...