lørdag den 1. juni 2013

Lidt nemme hagesmække

 
Forfatter: Heidi
 
Jeg synes vi bruger et hav af hagesmække herhjemme. Derfor syer jeg selv nogle nemme store smække af gamle håndklæder. Har fundet nogle i god stand og fine farver/mønster til 5 kr i genbrugsen. Der er blevet til ca 4 hagesmække ud af hvert håndklæde.
Jeg har tegnet den første af ud fra en hagesmæk jeg havde og så bare tilføjet både lidt i bredden og længden så den bliver god stor og dækker tøjet godt. Så er den klippet ud og kanterne blevet zigzagget meget tæt på maskinen. Til slut har jeg sat trykknapper i. Da først den første var lavet nålede jeg den bare fast på stoffet og klippede rundt om til de næste. Meget nemt og hurtigt. :)
Man kan jo også vælge at sætte kantbånd på og gjorde jeg også med de to første jeg lavede men blev jeg hurtigt træt af. Er ikke den store fan af at sy kantbånd på. ;o)


 
De første to jeg lavede med kantbånd. Altså de er da noget finere men vi bruger så mange at der bare skulle køres nogle igennem maskinen. De er ikke lige så flotte men de er mindst lige så funktionelle. ;o)
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...